Sepintas Lalu

Assalam. Saya Syah, seorang 'Amway Business Owner'. Dan actually since kecik dah familiar dah dengan produk2 Amway ni since parent memang pengguna tegar sampai sekarang.

So why this blog? Just to share my journey as user/business owner. So this blog is to share experience guna produk2 Amway. Mungkin juga platform untuk visitor komen/bertanya pasal produk2 ini.

My contact:

Syah : 017-2542373 (call/whatsapp/sms) - Bangsar/Shah Alam
syahreal.utc@gmail.com

Contact Lain:


Nani : 019-6439936 (Setapak/Cyberjaya)
Mazni: 012-5126397 (Semenyih/Putrajaya)
Pak Ya : 013-5336411 (Klang Valley / Kajang / Ipoh)



Saturday, May 21, 2016

AMWAY ALLANO: SETIAP RUMAH PERLU ADA

Sebenarnya sebelum saya menjadi ahli Amway lagi, saya telah menggunakan Allano ini.  Spare kat rumah sebab memang dr kecik lagi mak saya pun simpan Allano ni kat rumah. Dulu masa kecik-kecik, kalau terkena air panas ke, minyak panas ke memang Allano ni la yang ditempekkan.  So bila dah ada anak sendiri, memang standby la.  Kalau anak terhantuk kepala ke, sapu benda ni jugak.  InsyaAllah cepat hilang benjolannya.  Lepas cucuk, tuam air suam kat tempat kena cucuk then disusulkan dengan Allano ni.  Badan anak naik ruam pun, sapu jugak.

Bukan tu saja, malah saya ni allergi.  Kalau lambat mandi, peluh2 tu naik la bintik2 and gatal2 badan.  Saya pun sapu Allano ni jugak untuk mengurangkan gatal2.
Kaki naik kematu pun, saya try letak Allano.  InsyaAllah kurang.

Apa benda Allano ni yer?

Allano ni ada 2; satu Allano Hand & Body Lotion (250g); satu lagi Allano Talcum Powder (250g). 
ALLANO HAND & BODY LOTION
Allano ni dia berasaskan Aloevera.  So sapa yang tahu khasiat Aloevera ni, memang bagus untuk kulit.  Bahasa kita namanya Lidah Buaya.  Dulu masa kecik2 ada pokok ni kat rumah.  Mak selalu potong ambik jelly kat dalam daun dia.

Selain dr tu hari tu ada orang bgtau saya, kalau kaki cramp (kejang) pun blh jugak sapu Allano.  Itu ilmu baru, so saya search khasiat aloevera and memang ada kajian kata ia antara khasiat aloevera.
 
Dan lagi satu yang saya baru baca, kalau anak demam pun sapu Allano ni diseluruh badan untuk kawal suhu badan anak. 

Tu sebab saya cadang setiap isi rumah, perlu standby sebotol Allano ini.  Kalau pakai standby kalau perlu memang tahan lama, dlm berbulan2 jugak la.. so harga dia memang berbaloi.  Tapi kalau ada masalah kulit (kematu kaki ke hu hu), penggunaan akan jadi kerap, so maybe dlm 2 bulan insyaAllah boleh tahan.

Summary; keguanaan utk Allano Hand and Body Lotion
  • Terkena benda panas
  • Ruam
  • Masalah kulit (gatal2 etc)
  • Kaki Kematu
  • Kekejangan
  • Demam – kawal suhu badan
  • Hilangkan kesan parut (insyaAllah dalam 2 bulan kesan parut boleh hilang) – perempuan mengandung blh pakai utk hilangkan stretch mark (betulkan term ni – sorry x pernah ngandung)
  • Boleh buat insect repellent, sapu kat baby bagi elak kena gigit nyamuk
  • Kalau kena chicken pox blh pakai utk hilangkan kesan parut

ALLANO TALCUM POWDER
Btw, Allano talcum powder (Bahasa senang bedak le), itu bagus untuk ruam.  So kalau ada baby tu pakai le bedak Allano ni.  Bedak ni besar, memang lama la pakai baru habis.

Jika berminat sila call/sms/whatsapp saya di 017-2542373 (SYAH) Bangsar/Shah Alam
Atau
Nani 019-6439936 (Setapak/Cyberjaya)
Mazni 012-5126397 (Semenyih/Putrajaya)
Pak Ya : 013-5336411 (Klang Valley / Kajang / Ipoh)



No comments:

Post a Comment