Sepintas Lalu

Assalam. Saya Syah, seorang 'Amway Business Owner'. Dan actually since kecik dah familiar dah dengan produk2 Amway ni since parent memang pengguna tegar sampai sekarang.

So why this blog? Just to share my journey as user/business owner. So this blog is to share experience guna produk2 Amway. Mungkin juga platform untuk visitor komen/bertanya pasal produk2 ini.

My contact:

Syah : 017-2542373 (call/whatsapp/sms) - Bangsar/Shah Alam
syahreal.utc@gmail.com

Contact Lain:


Nani : 019-6439936 (Setapak/Cyberjaya)
Mazni: 012-5126397 (Semenyih/Putrajaya)
Pak Ya : 013-5336411 (Klang Valley / Kajang / Ipoh)



Tuesday, May 24, 2016

MASALAH GASTRIK? ATASI DENGAN NUTRILITE CAL-MAG D PLUS

Anda ada masalah gastrik?  Kalau ada masalah gastrik, kena makan kerap sikit.  Kalau tak, sakit perut, ada jugak yang sampai sakit kepala, etc. Tambah2 nak bulan puasa ni, kalau ada yg gastrik, kena make sure sahur.  Kalau malas nak sahur, boleh amalkan Bodykey Meal Replacement Shake (click sini utk tgk posting berkenaan)

Saya pun ada masalah gastrik semasa kecil.  Tapi bila dah besar, kurang sikit.  Tapi kalau lambat makan akan rasa juga.  Tapi tak kronik sangat la.  So far insyaAllah boleh puasa walaupun ter"miss" sahur.  Alhamdulillah.

Apa yang saya nak share di sini, ialah amalan pengambilan Calcium secara berterusan agar masalah gastrik dapat dikurangkan atau hilang terus, insyaAllah.  Dan kita ni biasanya, susah nak ambik calcium secara dalam permakanan, so that's why pengambilan supplement bersesuaian dengan kita.

Saranannya ialah Nutrilite Cal-Mag D Plus.



Antara khasiat Calcium ialah ia neutralize asid dalam perut kita.  And acid ni la yang menyebabkan kita gastrik sebenarnya.

Cadangan permakanan adalah 3 bijik sehari (so satu botol utk 2 bulan - kalau nak jimat sikit boleh kurangkan ke 2 biji sehari).

Apa kita dapat yer dengan 3 biji Cal-Mag D Plus ni yer?


Ianya bersamaan dengan pengambilan 2 cup Yogurt.  Yogurt mmg sedap makan.  Tapi nak spend ke RM 7 - 10 tiap2 hari makan yogurt?  Nasik, kang gemuk lak yer?  Susu, errkkk....

Amalkan Nutrilite Calcium-Magnesium setiap hari, insyaAllah masalah gastrik akan kurang dan hilang.  Tolong jangan expect makan sekali terus sembuh yer.

Selain dr tu, Calcium-Magnesium ni juga adalah utk membina dan menguatkan tulang.  So bg mereka yang ada masalah tulang (slip disc, etc) juga boleh cuba amalkan.

Berminat.  Untuk maklumat lanjut sila call/sms/whatsapp 017-2542373 (syah)Bangsar/Shah Alam
Atau
Nani 019-6439936 (Setapak/Cyberjaya)
Mazni 012-5126397 (Semenyih/Putrajaya)
Pak Ya : 013-5336411 (Klang Valley / Kajang / Ipoh)

No comments:

Post a Comment